Werken op zondag....!

1 november 2009 - Amsterdam, Nederland

Na een extra lange nachtrust, de wintertijd ging vannacht in. We hebben dus één uur langer kunnen slapen, een tijdsverschil van 9 uur!

Om 9 uur lekker ontbeten met een versgebakken wafel! Ze zien er lekker uit, maar smaken naar niets. Om 10 uur zijn we vertrokken naar de Space Needle vlakbij ons hotel. We zijn met de lift omhoog gegaan, in 42 seconde naar een hoogte van bijna 150 meter. Een heuse ervaring..... en kriebels in de buik. Je voelde de toren behoorlijk bewegen door de wind. Wat een adembenemend uitzicht. Op het moment dat we weer naar beneden kwamen, wisten we dat de vrije dagen voorbij waren. Werk aan de winkel....! Om 13.00 uur vertrokken we naar de Westin, het hotel waar de préconferentie plaatsvond. De Pegasus Conferentie is opgericht door Daniël Kim en Colleen Lannon in 1989. De uitgangspunten zijn het ontwikkelen van een duurzame aanpak van de complexe uitadagingen van deze tijd, m.b.v. systeemdenken en de overige disciplines van de Lerende Organisatie. De titel van de conferentie is: Now more than ever: critical skills for courageous organizations. Dit houdt in het ontwikkelen van moedige organisaties. Het onderzoeken van fundamentele (collectieve)  mentale modellen en het durven achterlaten van het oude om het nieuwe te kunnen creëren. Het gaat daarbij om organisaties die een visie hebben op een nieuwe toekomst en zich willen inzetten om deze visie te realiseren op alle niveaus, gericht op de lange termijn en investeren in duurzame relaties, in een cultuur van vertrouwen en betrokkenheid. (Hallo team van de 1000-poot...........heel veel werk aan de winkel en we zijn pas één middag bezig geweest!! Dat belooft wat als we de hele conferentie doorlopen hebben!!!!!!)

Morgenvroeg om 8.00 uur beginnen we met een keynote van Peter Senge, ons allen bekend. Dat wordt dus ontbijten om 6.30 uur. We moeten te voet naar het Westin hotel, want onze monorail rijdt pas om 9.00 uur. Daarna vinden er van allerlei workshops plaats en besluiten we de dag met een keynote van David Whyte. In zijn werk besteedt hij aandacht aan de triomfen en tragedies die mensen meemaken in hun leven op een aantal terreinen die ze niet kunnen vermijden. Heavy stuff dus!!! Om 18.00 uur eindigt de eerste dag. We hopen dat het een inspirerende dag wordt.

We hebben vanmiddag ook al een kijkje genomen in de zaal, waar we morgen met 550 pioniers, de conferentie zullen volgen. Het ziet er zéér indrukwekkend en professioneel uit. Omdat we samen de conferentie voor de eerste keer bezoeken, hebben we een speciaal lintje gekregen met als opschrift: "first time member". Dat betekent dat de andere deelnemers en organisatoren je extra behulpzaam zullen zijn in het wegwijs maken.

Onze verwachtingen zijn hoog gespannen en we zien uit naar de dag van morgen.

We wensen iedereen een prettige werkweek toe. Als je morgen de kids weer ziet, weet je waarom je het doet! Willen jullie de groetjes doen aan alle kinderen van de 1000-poot,vanuit Amerika.

Werk ze!!!

Jolanda en Wim.

1. Elke:
    2 november 2009
    Super om al die verhalen te lezen! Het klinkt allemaal geweldig! Een hele ervaring!
    Geniet ervan! Ik ben benieuwd naar het volgende verslag!

XXX Elke
  2. Paul:
    2 november 2009
    Zo te zien vermaken jullie je goed daar in The States. Lijkt me een geweldige ervaring om mee te maken. Leuk om jullie verhalen te lezen.

Wim, hoe staat het met de muziek daar? Nog interessante bands gezien voor op je festival?

groeten Paul